Johannah Von Eriksson

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Lars Winnerbäck

Av Johannah Eriksson - 30 augusti 2010 19:24

Jag är så djupt nere i Lars Winnerbäcks texter och musik nu, man kan väl säga att jag befinner mig i Winnerbäck-dalen.   Är jag den enda som befinner mig där?



jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt
jag är så trött på alla mail och koder
jag vill ha dig här på riktigt inatt och suga liv ur din halspulsåder
jag får en doft av sommarens sista dagar
när vinden blåser in från England

som du sa, det verkar svårt att bli riktigt nöjd
det är så lätt att fantisera
mina tankar och minnen står mig upp i halsen
men mycket vill ha mera
jag har kvar av sommaren om du behagar
om du behagar komma hem från England

jag har väl knappast lärt mig
nåt sen sist, inte jag
men jag tänker och tänker och vet att du sa

jag hugger i sten
men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
några armar och ben
jag jobbar mig inåt tills jag ser en figur

inatt kom isen över sjön
och snön föll försiktigt över skandinavien
nordsjön är väl stilla och kall så här års
innan våren sätter av igen
det är nånting stilla mellan dig och våren
det är nåt kallt mellan mig och England

i morgon sveper en dimma in som en julrusch över staden
det myllrar av stressade människor i stan
men det är tomt på strandpromenaden
jag tänkte att du kunde stå där i solen
berätta ingenting om England

jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist inte jag
dina ord ligger och gnager här dag efter dag

jag hugger i sten
men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
några armar och ben
jag jobbar mig inåt tills jag ser en figur

jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt
och låter vinden komma in ifrån väster
som en virvlande vår, som en dansande storm,
som en galen orkester
jag dricker ur mitt glas och alla dörrar är öppna
det är dimma över mig och över England

och du sa

jag hugger i sten
men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
några armar och ben
jag jobbar mig inåt tills jag ser en figur

/ johannah eriksson.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannah Eriksson - 4 juni 2014 22:25

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2779018032

Av Johannah Eriksson - 26 mars 2013 19:07

Idag är det tisdagen den 26 mars 2013 (för er som inte visste det) och den har varit helt hyffsad trots dålig disciplin för tentaplugg. Morgans farmor, farfar och lillasyster kom in till Örebro och bjöd på lunch (läs pizza) och pratade lite. Därefter...

Av Johannah Eriksson - 21 mars 2013 16:42

Oj, nu var det ett tag sen.. IGEN! Ingen ordning på den här Johannah:n inte..  Men ja, vad ska jag säga? Träningen ligger lite på hyllan eftersom det är så mycket i skolan, och för att jag är så trött jämt nu för tiden, vet inte om det beror på att...

Av Johannah Eriksson - 11 februari 2013 12:23

Trots en härlig helg med god mat, alkoholhaltiga drycker och tårtkalas så stod jag på gymmet imorse - dock tog det emot att göra sig i ordning och tänka att jag MÅSTE gå till gymmet. Jag är stolt över mig själv som sparkade iväg mig dit, jag bevisar ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:47


Här är receptet på dagens middag:   Panerad torskfileér, 4 port. 400 - 500 g torskfileér 2 ägg 2,5 dl mjöl ströbröd efter behag salt  peppar   Gör så här: Vänd torskfiléerna i mjölet så hela fileén är täckt, vänd dem sedan i ...

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards