Johannah Von Eriksson

Alla inlägg under december 2012

Av Johannah Eriksson - 26 december 2012 23:20

Då var julen över för detta år och här ligger jag i min flicksäng hemma hos mamma och pappa och ska försöka sova medan massa tankar far runt i huvudet.

Jag saknar storebror H - lilla, älskade storebror som åkte till sitt boende idag efter att ha varit hemma över julen. Jag saknar honom så mycket så det gör ont i magen och det känns vemodigt att åka hem till Örebro imorgon och inte träffa honom på ett tag.. Det går ju över när man kommit in i vardagen igen, men just nu ska det få göra lite ont. Det är väl antagligen så här det bör och ska vara, vi har ju faktiskt brottats och skrattat dag ut och dag in i nästan 22 år så det vore väl konstigt om det inte skulle göra ont. Skillnaden här och till lillebror A är att jag kan slänga iväg ett sms eller ringa till A om jag vill prata med honom och veta hur han mår, vilket inte går med H eftersom han inte kan prata i ord och då blir det alltid någon annan som får svara för honom. Det är nog därför jag saknar honom så mycket, min fina lilla storebror.

Och så saknar jag mitt hjärta, men honom får jag träffa imorgon igen så då kommer väl livet kännas lite mer i balans.

/johannah eriksson

Av Johannah Eriksson - 14 december 2012 21:44

Jag kom, jag såg, och jag tror jag grejade det helt OK faktiskt.. hoppas jag på i alla fall.. 


Nu är en klar och det är bara en kvar som skrivs imorgon bitti, kl. 08.15 till 11.15 i det som kallas för "bunkern", passande va? Där kommer vi sitta, ett flertal audionomer, under marken, utan fönster och utan kontakt med omvärlden i 3 timmar och skriva om ellära och ljudutbredning, visst låter det lockande? Ingen som vill byta? Inte?


Men det är bara att köra hårt som fan nu, vill aldrig mer se den där jävla ellära och ljudutbrednings tentan igen efter det! Usch, fy och blä, plus alla fula ord jag kan! Ligger i sängen och ska läsa tills ögonen blöder (i bästa fall tills Morgan vill gå och lägga sig), håll tummarna för oss audionomer imorgon people, 'cause we need it! 


Good night, sleep tight!

/ johannah eriksson

Av Johannah Eriksson - 12 december 2012 13:30

Efter gårdagens inlägg drog jag med min karl ut till Marieberg för att bli av med julklapps-Ågren. Så nu är alla julklappar inköpta och inslagna, phuu! En borta, bara två kvar - kämpa Johannah, kämpa!   


Har hittat tillbaka till min förkärlek till Winnerbäcks musik igen, den har varit borttappad ett tag och mina hörlurar har istället pumpat allt från Linnea Henriksson till Drowning Pool. Men nu har jag insett att vart jag än tar vägen här i livet så kommer alltid Winnerbäcks geniala och berörande texter ikapp mig - stort tack Lasse för all energi som din musik ger mig! 

Just nu dånar "Jag får liksom ingen ordning" - känns som den passar ganska bra in på livet just nu:


"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv, det kan vara så förfärligt - det kan vara så bra"


Nähä, nu får jag kämpa mig igenom lite ljudutbredning - med diffraktion, reflektion, absorbtion och dylikt samt elektriska kretsar och atomer. Tjingeling!


/johannah eriksson.

Av Johannah Eriksson - 11 december 2012 10:30

Tentaångest, julklappsångest, träningsångest - ångest i mängder!   


Har två salstentor den här veckan - en på fredag eftermiddag/kväll och en på lördag morgon = grymt mycket ångest! Och alla julklappar är inte klara, ångest där med.. Jag har blivit sjuk så tränade inte igår, mera ångest.


Hela jag är som en ångestbomb - vill bara släppa allt och lägga mig under täcket och blunda en stund, men det finns inte tid för fjanterier, finns inga som helst marignaler för att bryta ihop nu! Bryta ihop, det får jag göra på söndag - hur jävla mycket jag vill.


Var på audiologiska forskningsenheten igår - hur coolt som helst! Nu vet jag att det här är rätt. Önskar att jag kommer få jobba inom diagnostik eller på den avancerade rehabiliteringen (kan eventuellt tänka mig tillverkning av insatser också) i framtiden. Jag var väldigt insnöad på barn först och visst skulle jag kunna tänka mig det också, men vill allra helst till den avancerade rehabiliteringen eller tillverkningen av insatser.   


Nä nu får det vara nog, nu får du kliva upp ur sängen åtminstone Johannah-pytt-i-panna! Du lär dig inga beteendevetenskapliga teorier i sängen under täcket.


Tjarrå


/johannah eriksson.

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards