Johannah Von Eriksson

Alla inlägg under november 2012

Av Johannah Eriksson - 20 november 2012 21:07

Idag känner jag att mina känslor svajar och är väldigt ambivalenta, dels beror det väl på trötthet och dels beror det väl på stress, men det är lika bra att köra över allt så känns allting sååå mycket bättre sen! 


1. Aftonbladets rubrik intill en bild på Bingo Rimér: "Jag blev bestulen på min farfars guldklocka". Min känsla/tanke: buhuu, cry me a river Bingo .. det verkar inte så väsentligt i dagens läge att du går ut och grinar i media om att du blivit bestulen på en jävla klocka när flera tusentals oskyldiga barn, kvinnor och män blir bestulna på deras liv i Gaza! Dina problem är så jävla små jämfört med dem, så zip it! 


2.Vad är det med universitetslärare egentligen? Varför ger man studenter dubbla budskap om vad som ska finnas med i en rapport och vad som är en korrekt formulering? Jag menar, varför säger man en vecka att det ska finnas med lagar och förordningar under resultatdelen, för att sedan veckan efter komma och hojta om att om man vill ha ett bra arbete så ska man skriva lagar och förordningar i resultatdelen och att man tänker ha en "liberal" inställning vid rättandet av rapporterna? Vafan liksom.. 


3. Också hämtat från aftonbladet: den här Olle Ljungström.. som ska på turné nu i vår.. och släppa två plattor.. alltså, ursäkta men, tillåt mig att skratta högt och irriterande! Är det ett skämt?! Seriöst, vem vill titta på Olle Ljungström som inte ens kan sjunga och ändå bara skriker om att han är apan som liknar dig? Jag menar, kom igen för fan! Hade han gett sig ut på en turné utan att ha varit med i "Så mycekt bättre" (som helt plöstligt blev såå mycket sämre) så hade ju fan inte ens hans dammråttor köpt biljetter till hans konsert.. 


4. Jag är så innerligt trött på alla bilder på barn med söndersprängda kroppar som cirkulerar på facebook, instagram, aftonbladet osv. Jag har fattat att  det är ett jävla helvete där nere, men måste dem verkligen visa varenda jävla sekund en bild på en söndertrasad unge och få mig att må skit?! Blir det bättre av att dem visar bilderna?! Blir det bättre av att folk går runt och tänker "åh stackars barn, varför gör ingen någonting?". Svaret på den frågan är: för att alla tänker precis likadant och väntar på att NÅGON ANNAN ska göra NÅGOT åt den hemska situationen för palestinierna! 


5. Ännu en rubrik från Aftonbladet (jag vet, aftonbladet blir väldigt utsatt för min aggression idag) lyder som följer:"Experterna: så kan vi rädda världen". Nej. Vi kan inte rädda världen, förr eller senare så går världen under och alla dör, end of story. 


6. Varför går man inte ner i vikt av att sitta och plugga? Seriöst, varför kan inte kroppen omvandla den energi som jag lägger ner för att förstå det jag läser så att det förbränner fettet istället för att förbränna hjärnan? Skulle vilja vara lika självsäker som Christina Augilera som stolt visar upp sina kurvor medans jag skyler mina..


Tack och på återseende.

/ johannah eriksson

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards