Johannah Von Eriksson

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Länge sedan nu

Av Johannah Eriksson - 21 mars 2013 16:42

Oj, nu var det ett tag sen.. IGEN! Ingen ordning på den här Johannah:n inte.. 

Men ja, vad ska jag säga? Träningen ligger lite på hyllan eftersom det är så mycket i skolan, och för att jag är så trött jämt nu för tiden, vet inte om det beror på att jag går upp så tidigt och inte är van vid att man SKA vara trött vid 19 - 20 tiden, hmm..?


Skolan går bra, det är full fart - som det ska vara, med mycket intressanta föreläsningar och metodövningar. Nu senast har vi fått lära oss att otoskopera (alltså titta i varandras öron med en sån där mojäng - som egentligen heter otoskop, med en liten lampa och ett litet förstoringsglas på och som man stoppar in i örat och kikar i hörselgången och på trumhinnan) och dessutom har vi fått börja utföra hörseltester på varandra - med riktiga maskiner och i riktiga ljudisolerade rum! Skithäftigt! Fast det är skitjobbigt också när man ska agera patient och man får sitta där inne 30 - 40 minuter i sträck och lyssna efter mörka/ljusa och starka/svaga toner och trycka på knapparna när man hör (eller tror att man hör). 


Sedan har vi ju flyttat också - jajjemänsan! Från en yttepyttepluttig liten 1:a i Brickebacken till en (för oss) jätterymlig 2:a  på Campus/Almby. Nu tar det 3 minuter att gå från porten till Prismahuset (nästan längst bort på Campus) istället för 15 - 20 minuter från gamla lägenheten. Kort och gott sagt så har vi bytt upp oss! Tummen upp på den!   


What else, what else... nä tror inte det är så mycket mer nytt som har hänt. Så vi rundar väl av här va? Tjarrå!


/ johannah eriksson.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannah Eriksson - 4 juni 2014 22:25

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2779018032

Av Johannah Eriksson - 26 mars 2013 19:07

Idag är det tisdagen den 26 mars 2013 (för er som inte visste det) och den har varit helt hyffsad trots dålig disciplin för tentaplugg. Morgans farmor, farfar och lillasyster kom in till Örebro och bjöd på lunch (läs pizza) och pratade lite. Därefter...

Av Johannah Eriksson - 11 februari 2013 12:23

Trots en härlig helg med god mat, alkoholhaltiga drycker och tårtkalas så stod jag på gymmet imorse - dock tog det emot att göra sig i ordning och tänka att jag MÅSTE gå till gymmet. Jag är stolt över mig själv som sparkade iväg mig dit, jag bevisar ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:47


Här är receptet på dagens middag:   Panerad torskfileér, 4 port. 400 - 500 g torskfileér 2 ägg 2,5 dl mjöl ströbröd efter behag salt  peppar   Gör så här: Vänd torskfiléerna i mjölet så hela fileén är täckt, vänd dem sedan i ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:06

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva något vardagligt inlägg också utöver alla dessa inlägg med diverse känslor och åsikter. Så här kommer den:   Träffade min efterlängtade och mycket saknade vapendragare Linnea idag över en lunch på Spicy hot...

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards