Johannah Von Eriksson

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Johannah Eriksson - 29 augusti 2010 23:26


Jag blir bara mer och mer gråtfärdig ju mer jag stirrar mig blind på min katastrofalt stökiga säng. Jag är så övertrött så det finns inte ord att beskriva hur trött jag är och min säng är så långt ifrån "bedtime-redo" som det bara går. Det skulle uppskattas väldigt mycket om någon rar själ ville komma och ta sig an min "tredje-världs-kriget-säng" och ordna upp den så jag kan gå och lägga mig. Jag skulle nog behöva en midget housekeeper (eller snarare roomkeeper..) Men det hjälper ju egentligen inte ett skit att jag sitter här och gnäller över en självförvållad stökig säng, det händer ju ändå ingenting med den. Nu får jag ta saken i egna händer och föra över all skit till golvet där det hör hemma.


/ johannah eriksson.

  

Av Johannah Eriksson - 29 augusti 2010 20:16

Som sagt så lyckades min kusin, Jessica, lura iväg mig på en fest med henne och några av hennes kompisar. Först härjade vi runt i Jessicas lägenhet och försökte komma igång med fest tempot och sedan tog vi bussen och åkte vidare till Pettersberg på en hyffsat trevlig altanfest. Kvällen bjöd på ölspelet, dans, michael jackson-moves, pokémon-snack och en hel del regn. När klockan började bli flera liter så var det dags för oss att pallra oss hemåt, men eftersom vi missade sista bussen så fick vi beställa taxi. Första gången Jessica ringde lät det såhär:


Jessica: Hej, jag vill beställa en taxi till drottninggatan.

Taxi: Öh.. vart drottninggatan ligga?

J: Men.. på Pettersberg?

T: Va?

J: Men Pettersberg vet du väl vart det ligger?!

T: Vänta, vänta, jag ringer upp dig! Jag fattar inget, jag ringer upp! Vänta

*klick*


En taxichaufför som inte vet vart Pettersberg ligger?! KOM IGEN!! Efter att vi hade försökt fått tag på något annat nummer utan framgång tänkte vi testa en gång till, och då lät det såhär:


Jessica: Ja, hej, jag skulle vilja ha en taxi till drottninggatan

Taxi: Vart är det?

J: På Pettersberg, precis där bussen st..

T: Vi har inte tid!

J: Va?

T: JA, VI HAR INTE TID! VI HAR INTE TID!!

J: .. okej?

*klick*


WTF??!!   Jag höll seriöst på att bli helt jävla snetänd på den där jävla hajfenan som inte ens hittar till sitt egna rövhål! Vill ni ha en taxi som kan det här med service och vet vart fan de olika stadsdelarna i Västerås heter och ligger, ring 021 - 18 50 00 Taxi Västerås. Där har ni grejer!


Jag kan avrunda det här inlägget med att vi hittade en padda när vi gick genom Djäkneberget och den skulle självklart stadsbarnen stampa ihjäl, rest in peace paddan!   


/ johannah eriksson.

Fest · Tips · Vardag

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards