Johannah Von Eriksson

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Johannah Eriksson - 7 juni 2010 22:23

Jepp, jag har åkt på en rackarpajsar förkyldning såhär 3 dagar innan studenten. Det var väl ungefär 1 på miljonen att de skulle hända någon och så händer det mig?! Tur som är så vet jag orsaken till denna förkyldning (eftersom jag har spenderat 3 år på omvårdnadsprogrammet, höhö) Orsaken till min förkyldning är att jag har bränt mig i solen. Det låter knäppt jag vet, men det ligger faktiskt till såhär, (denna information är till alla som inte går/gått omvårdnad, så skippa detta om du gör det) När man bränner sig i solen så måste kroppen arbeta för att läka själva "brännskadan" och då är det fritt fram för alla andra små pilimariska bakterier som gör en sjuk eftersom alla i immunförsvarets styrka är ute och reparerar brännskadan som så lätt skulle ha kunnat motverkas från första början. Så därför uppmanar jag er: använd solkräm för sjutton gubbar!

 

Jaja, vad mer? Oh, justja! Jag har ju kollat på två skräckisar i helgen så nu tänker jag recensera dem här för er så ni vet vad ni kan kolla på och inte.   


PARANORMAL ACTIVITY

handling:

Ett par besväras av oförklarliga händelser i sitt hem under nätterna och för att få en förklaring på vad som sker så riggar de en handkamera i sitt sovrum. Varje morgon tittar de sedan genom inspelningarna av de händelser som eskalerar natt efter natt.


min åsikt:

Jag själv som är väldigt troende, om man nu får säga så, i det här med andar och gastar tyckte väldigt mycket om den här filmen. Handlingen är jättebra och även fast den hade en låg budget under inspelningen så vart det hela perfekt eftersom man får in den här känslan att det är en hemmavideo. Till alla er som är lika troende som jag: se den! Till alla er som är rädda: akta er för att se den ensamma, och till alla er som inte tror på andar och gastar: go and fuck yourself! Däremot har jag en synpunkt på avslutningen i filmen som är alldeles abrupt, det kunde de ha utvecklat lite mer, men för övrigt var den väldigt bra enligt mig.   


THE HUMAN CENTIPEDE

Handling:

Den pensionerade kirurgen dr. Heiter drömmer om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Med hjälp av Rohypnol, skalpeller och tre offer skapar han sitt livsverk i källaren.


Min åsikt:

Den här har jag längtat efter! Blod, skalpeller och en galning är allt som behövs för att göra den perfekta skräckisen och en perfekt video för alla de som inte är så mesiga och kräks för lite blod. Tyvärr kan jag inte säga så mycket eftersom jag tittade på den på morgonen och var väldigt trött, jag somnade om vartannat och såg bara några sekvenser. Men av det jag såg tyckte jag att den var precis som den har utlovats för att vara - äcklig och magtömmande!   


/ johannah eriksson.

Av Johannah Eriksson - 7 juni 2010 16:28

Idag impulsköpte jag en biljett till Maskeradfesten imorgon. Jag har ingenting att dricka än så länge men jag hoppas att det hinner fixa sig tills jag ska på förfesten hemma hos Petrus. Jag ångrar det verkligen inte för jag vet att det kommer bli grymt tillsammans med partypinglorna i OP07A.   


  


Nu är det bara 3 dagar kvar till studenten. Vart har tiden tagit vägen? Nu har den bara flugit förbi mig och alla andra och snart är vi framme vid vårat mål. Lite sorgligt faktiskt eftersom man har delat så mycket tillsammans och nu ska vi splittras och ha våra egna liv var för sig. Men den 11e kommer bli en oförglömlig dag och jag kommer ha så satans kul med alla OP07A:are en sista gång.   


/ johannah eriksson.

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards