Johannah Von Eriksson

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Johannah Eriksson - 3 juni 2010 22:16

Vad kan man säga om onsdagens utklädnadsshow? DEN VAR ASGRYM! Jag var så nervös när jag klev upp på scen och tog min plats så jag trodde jag skulle kräkas, och mitt i mina kväljningar så hör jag musiken gå igång och lampor som tänds och sedan börjar mina ben att ta stegen ut på scenen och armen börjar vifta med svärdet precis som vi har övat. I nästa sekund står vi alla utanför skolan för att fotograferas och jag undrade för mig själv "hur i h-vete hamnade jag här?!" Men jag kan säga att vi, OP07A vann fast de där jävla harry pottarna vann officiellt, men inofficiellt vann vi överlägset! Sedan bar det av ner till Vasaparken för lite käk och sup, men tyvärr så kom polisen och våran alkoholstund vart kortvarig. Jag som är så dum och ärlig plockade fram min påse med min dricka som jag hade gömt alldeles perfa mellan benen, jag är så äckligt dålig på att ljuga och jag fick höra det resten av dagen från både klasskamrater och släktingar! Kvällen spenderades hos Fiffi med pizza och mer alkohol och sedan var det tack och godnatt för mig vid 21.30


Idag hade vi blivit hembjudna av våra mentorer, Ulrika och Anita till Ulrikas palce. Där bjöds det på frukost, lekar och sedan även kladdkaka i solen. Efter denna trevliga stund åkte jag, Emelie, Bettan och Linnea hem till Bettan och hämtade Arthur, köpte med oss kyckling och potatissallad och sedan drog vi hem till mig och badade i min pool och solade oss allaldes röda och fina. Lite senare kom även Åke och hoppade i med kalsongerna eftersom hans 'kära' flickvän blötte ner honom med bollar, bomber och precis allt som gick att stänka med. Sedan kastade Åke en boll i mitt öga men jag kastade en hårdare boll i huvudet på honom - oavgjort! Bull och saft fika blev det sen och sedan fick jag skjuts av Bettan till stan eftersom det var avslutning med Irlandsgruppen på Jensens Beefhouse.


Denna dag har varit en mycket bra dag med mycket sol, mycket bad och mycker fint folk. Imorgon väntas en lika fin dag med lika mycket sol och med en lika mycket fin människa, nämligen Jasmine. :*


/ johannah eriksson.

Ovido - Quiz & Flashcards