Johannah Von Eriksson

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Johannah Eriksson - 20 juni 2010 01:04

Idag har jag nog kammat hem ett antal vuxenpoäng och fått en hel del kunskap om alla tiaror som visades idag av alla kungligheter som intog Stockholm idag för att gå på kronprinsessan Victorias och numenra prins Daniels bröllop. Det var helt underbart! När Daniel och Victoria sa "ja" till varandra var inte tårarna långt borta och när Daniel fällde några lyckans tårar gjorde jag det med. Jag har inte förut brytt mig så mycket om kungafamiljen och allt ståhej kring dem, men den här händelsen tänkte jag verkligen inte missa! Jag bänkade mig framför TVn vid klockan 13.00 då alla bröllopsgästerna gick från slottet till kyrkan på den blåa mattan, sedan har jag suttit på samma plats i soffan och följt hela programmet (med ett undantag för en snabbdusch, men sen var jag på banan igen) Jag tycker Victoria var så otroligt fin i sin klänning och det bara lös om hela henne när hon hade fått sin Daniel.


För att inte tala om Kungens tal vid middagen. När han gratulerade Sylvia på deras bröllopsdag och gav henne en ros från dukningen var tårarna inte långt borta igen. När sedan prins Daniels pappa, Olle Westling, höll tal kröp tårarna närmre. Men det finaste talet av de alla, det var det talet som prins Daniel höll till sin vackra hustru. Där brast det totalt för mig, vilken prins! Kunde inte Olle och Eva Westling producerat en mini-kopia av Daniel som jag kunde få?


Det var ett storslaget bröllop som kommer skrivas om i historieböckerna och det kommer även pratas om det i decenium.


/ johannah eriksson. 

Ovido - Quiz & Flashcards