Johannah Von Eriksson

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Typiskt mig

Av Johannah Eriksson - 7 juni 2010 22:23

Jepp, jag har åkt på en rackarpajsar förkyldning såhär 3 dagar innan studenten. Det var väl ungefär 1 på miljonen att de skulle hända någon och så händer det mig?! Tur som är så vet jag orsaken till denna förkyldning (eftersom jag har spenderat 3 år på omvårdnadsprogrammet, höhö) Orsaken till min förkyldning är att jag har bränt mig i solen. Det låter knäppt jag vet, men det ligger faktiskt till såhär, (denna information är till alla som inte går/gått omvårdnad, så skippa detta om du gör det) När man bränner sig i solen så måste kroppen arbeta för att läka själva "brännskadan" och då är det fritt fram för alla andra små pilimariska bakterier som gör en sjuk eftersom alla i immunförsvarets styrka är ute och reparerar brännskadan som så lätt skulle ha kunnat motverkas från första början. Så därför uppmanar jag er: använd solkräm för sjutton gubbar!

 

Jaja, vad mer? Oh, justja! Jag har ju kollat på två skräckisar i helgen så nu tänker jag recensera dem här för er så ni vet vad ni kan kolla på och inte.   


PARANORMAL ACTIVITY

handling:

Ett par besväras av oförklarliga händelser i sitt hem under nätterna och för att få en förklaring på vad som sker så riggar de en handkamera i sitt sovrum. Varje morgon tittar de sedan genom inspelningarna av de händelser som eskalerar natt efter natt.


min åsikt:

Jag själv som är väldigt troende, om man nu får säga så, i det här med andar och gastar tyckte väldigt mycket om den här filmen. Handlingen är jättebra och även fast den hade en låg budget under inspelningen så vart det hela perfekt eftersom man får in den här känslan att det är en hemmavideo. Till alla er som är lika troende som jag: se den! Till alla er som är rädda: akta er för att se den ensamma, och till alla er som inte tror på andar och gastar: go and fuck yourself! Däremot har jag en synpunkt på avslutningen i filmen som är alldeles abrupt, det kunde de ha utvecklat lite mer, men för övrigt var den väldigt bra enligt mig.   


THE HUMAN CENTIPEDE

Handling:

Den pensionerade kirurgen dr. Heiter drömmer om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Med hjälp av Rohypnol, skalpeller och tre offer skapar han sitt livsverk i källaren.


Min åsikt:

Den här har jag längtat efter! Blod, skalpeller och en galning är allt som behövs för att göra den perfekta skräckisen och en perfekt video för alla de som inte är så mesiga och kräks för lite blod. Tyvärr kan jag inte säga så mycket eftersom jag tittade på den på morgonen och var väldigt trött, jag somnade om vartannat och såg bara några sekvenser. Men av det jag såg tyckte jag att den var precis som den har utlovats för att vara - äcklig och magtömmande!   


/ johannah eriksson.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannah Eriksson - 4 juni 2014 22:25

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2779018032

Av Johannah Eriksson - 26 mars 2013 19:07

Idag är det tisdagen den 26 mars 2013 (för er som inte visste det) och den har varit helt hyffsad trots dålig disciplin för tentaplugg. Morgans farmor, farfar och lillasyster kom in till Örebro och bjöd på lunch (läs pizza) och pratade lite. Därefter...

Av Johannah Eriksson - 21 mars 2013 16:42

Oj, nu var det ett tag sen.. IGEN! Ingen ordning på den här Johannah:n inte..  Men ja, vad ska jag säga? Träningen ligger lite på hyllan eftersom det är så mycket i skolan, och för att jag är så trött jämt nu för tiden, vet inte om det beror på att...

Av Johannah Eriksson - 11 februari 2013 12:23

Trots en härlig helg med god mat, alkoholhaltiga drycker och tårtkalas så stod jag på gymmet imorse - dock tog det emot att göra sig i ordning och tänka att jag MÅSTE gå till gymmet. Jag är stolt över mig själv som sparkade iväg mig dit, jag bevisar ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:47


Här är receptet på dagens middag:   Panerad torskfileér, 4 port. 400 - 500 g torskfileér 2 ägg 2,5 dl mjöl ströbröd efter behag salt  peppar   Gör så här: Vänd torskfiléerna i mjölet så hela fileén är täckt, vänd dem sedan i ...

Ovido - Quiz & Flashcards