Johannah Von Eriksson

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Bättre

Av Johannah Eriksson - 8 juni 2011 23:56

Hej hej hallå!   


Har uppdaterat min Facebook hit å dit om att jag åkt in och ut på akuten och det låter som om det är på liv och död, men det kan jag tala om att det är det inte. Så här har det varit:


I lördags var jag och några vänner i Ludvika för att fira Bellsan som fyllt 20 år, å det firade vi med gokart. I alla fall så kom jag för snabbt i en kurva och hann inte se att en av dem som var med hade fått sladd och stannat i kurvan så jag körde rakt in i honom, det svartnade för ögonen men jag var kvar i gokarten, sekunden senare vaknade jag och kunde köra igen, inge mer med det. 

Dagen efter kände jag lite i kroppen efter smällen, var riktigt öm och stel men inge mer än det heller. Jag tänkte inte mer på det.

På måndag morgon vaknade jag med lätt illamående och lite yrsel, käkade lite och drog till jobbet utan att det var nå bättre.

Natten till tisdagen var värst - jag frös fast det var 30 grader i rummet, jag mådde illa, hade ont i knoppen och kroppen och vaknade varannan timme. På morgonen bytte jag sängen mot soffan och slumrade några timmar. Bestämd som jag är så petade jag i mig några kex och en ipren, duschade och sen åkte jag till jobbet för att göra mitt pass. 

När jag kom hem var jag helt slut, helt öm i kroppen och helt matt. Mamma ringde sjukvårdsupplysningen och dem behövde inte ens höra hälften av historien utan dem skickade en remiss direkt till akuten, så det var bara att ta av sig jobbkläderna och sätta sig i bilen. Väl där fick vi vänta 2 timmar för att få träffa världens mest bitchiga sjuksköterska någonsin! Jag berättade min historia men hon bara skrattade å sa att det inte rör sig om någon hjärnskakning utan en vanlig förkyldning, men att hon tar prover för att "det ska gå rätt till". Pff.. Blev skickad till medicinakuten i en säng, fick slumra i ett rum i 3 timmar till innan en läkare kom och berättade att jag definitivt har en infektion i kroppen eftersom min temp låg på nästan 40 grader, men var infektionen satt visste hon inte, hon ville i alla fall att jag skulle komma tillbaka dagen efter och ta nya prover. Så, tack och hej. Ut med nålar och skit och sen hem och sova då.

Idag åkte jag dit igen då, skuffades runt mellan medicinakuten och kirurgakuten, ingen verkar ha koll där. Efter mycket om, men och 5 timmar så kommer en läkare och säger att det troligtvis är en virusinfektion, ingenting som dem behandlar. Men min nacke då, frågar jag. Det är säkert ingenting får jag till svar samtidigt som hon känner lite mer fingrarna på min nacke. Men det gör ju ont när du trycker där! Vad gör läkaren då? Jo, hon säger att jag ska lägga en vetekudde eller något på det och gå hem. Tack för det sjukvården, tack för det.


Tur som är så är febern borta och jag känner mig mycket, mycket bättre! Fortfarande ont i nacken, men det är ju säkert ingenting.. yeah right


/ johannah eriksson.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannah Eriksson - 4 juni 2014 22:25

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2779018032

Av Johannah Eriksson - 26 mars 2013 19:07

Idag är det tisdagen den 26 mars 2013 (för er som inte visste det) och den har varit helt hyffsad trots dålig disciplin för tentaplugg. Morgans farmor, farfar och lillasyster kom in till Örebro och bjöd på lunch (läs pizza) och pratade lite. Därefter...

Av Johannah Eriksson - 21 mars 2013 16:42

Oj, nu var det ett tag sen.. IGEN! Ingen ordning på den här Johannah:n inte..  Men ja, vad ska jag säga? Träningen ligger lite på hyllan eftersom det är så mycket i skolan, och för att jag är så trött jämt nu för tiden, vet inte om det beror på att...

Av Johannah Eriksson - 11 februari 2013 12:23

Trots en härlig helg med god mat, alkoholhaltiga drycker och tårtkalas så stod jag på gymmet imorse - dock tog det emot att göra sig i ordning och tänka att jag MÅSTE gå till gymmet. Jag är stolt över mig själv som sparkade iväg mig dit, jag bevisar ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:47


Här är receptet på dagens middag:   Panerad torskfileér, 4 port. 400 - 500 g torskfileér 2 ägg 2,5 dl mjöl ströbröd efter behag salt  peppar   Gör så här: Vänd torskfiléerna i mjölet så hela fileén är täckt, vänd dem sedan i ...

Ovido - Quiz & Flashcards