Johannah Von Eriksson

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Johannah Eriksson - 5 november 2010 22:23

Här langar jag ett av mina absoluta favorit avsnitt från Ghost adventures, eftersom jag tjatar rätt duktigt om det och plus att det är november och officiell spökmånad, moahahaha. Det är dock uppdelat i 4 olika klipp, men jag har valt att lyxa till det lite och lagt dem i kronologisk ordning, smart va? Enjoy, vettja! 






Jag drar lite kort information på svenska om Pennhurst state School and Hospital. Det är alltså en institutiton i delstaten Pennsylvania för fysiskt och mentalt handikappade. Institutitonen öppnades 1908 och stängdes 1986 pga. anmälningar om fysiska och sexuella övergrepp på patienter. Det sägs att över 5000 barn och ungdomar ska ha dött under sin vistelse på Pennhurst state


Idag står anläggningen övergiven och är hotad att rivas.


Släng in en kommentar efter att ni tittat på klippet och berätta vad ni tycker, snälla.   


/ johannah eriksson.

Ovido - Quiz & Flashcards