Johannah Von Eriksson

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Johannah Eriksson - 4 september 2010 20:42

Dejten med Tua idag fick mig att tänka tillbaka lite på Irland resan som vi var på i december förra året. Tänk att det var så länge sen vi var där, jag kommer ihåg Irland precis som om det var igår jag var där. Jag vill tillbaka till underbara Irland! Tillbaka till Enniscorthy och till Lemon Groove B&B!  Tillbaka till S:t Patricks School och till klassen, jag saknar dem små liven faktiskt. Jag tror att jag mitt förra liv var en Irländare, eller ett får på Irland i alla fall. Det finns ett speciellt band mellan mig och Irland, det har alltid funnits där mer eller mindre. Bara för att ni ska få en bild över fantastiska Irland så lägger jag upp några bilder som jag tog när jag var där, från staden Enniscorthy och Dublin. Njut!

Enniscorthy castle mitt i staden

En av alla smågator i Enniscorthy

Enniscorthy

Lite deprimerande, men jag tycker att Enniscorthys enda kyrkogård är vacker

Enniscorthy "city"

Shoppinggatan i Dublin i juletid

Mitt i mellan shoppinggatorna vid "nålen" (den långa pelaren bakom julgranen)

Ett mysigt fik i Dublin där man kan köpa varm vit chocklad, världens godaste!

Mina avskedskort från barnen i klassen och chocklad från lärarna och rektorn

/ johannah eriksson

Av Johannah Eriksson - 1 september 2010 22:54

Åhnej, jag hade skrivit ett jättebra inlägg och skulle precis lägga in en bild från Tyskland resan 2007, då stänger min data ner av sig självt. Jaja, skulle i alla fall skriva att jag har skaffat nya morgonrutiner och att jag saknar Kassel och allihopa som var med på den. Nu fick det bli en bild från Irland istället, saknar er alla som var med där också!  ()

Av Johannah Eriksson - 25 augusti 2010 22:17

I really miss my emoguys + linnea å tua som inte är med på emobilden.

Observera att vi använt fake-blod för att träna på såromläggning, alltså inte självmordsbenägna.

Jag käkade middag tillsammans med Jessica på Spicy hot idag, vi åt gott och pratade om allt som hänt och allt vi ville prata om. Efter maten gick vi runt i stan en stund för att försöka komma på någonting vettigt att göra, vilket vi misslyckade med. Det slutade med att vi hamnade på Waynes med en islatte och the, hähä. När jag kom hem åkte pappa och jag ut och övningskörde på direkten. Körde ner till båten och kollade till den och sedan åkte vi runt ett tag och plötsligt säger pappa:"sväng höger, ut mot motorvägen." Jag trodde han skämtade, men icke sa nicke, ut på motorvägen for vi och nervösare blev jag när hastighetsskylten 100 kom i sikte, glup! Men, eftersom jag sitter här och skriver så lär ni ha räknat ut att jag lever trotts en tripp på motorvägen. Jag tror jag lovade Jessica lite väl mycket när jag sa att när jag får körkortet så ska jag ta med henne på roadtrip till Tyskland och åka på Auto Bahn, hahaha! Be för oss när den dagen kommer mina vänner!

Av Johannah Eriksson - 4 augusti 2010 23:45

De senaste dagarna har jag varit fantastisk duktig på att bränna pengar, speciellt på kryssningen om efter. Så nu tänkte jag faktiskt lägga upp lite på bilder här nedan på en del av mina inköp de senaste dagarna. Varsågoda!

2 Smirnoff Ice, 2 Baccardi breezer, Koskenkorva lime/blueberry/cranberry & Passõa passion fruit, Vikingline Taxfree, 348:-

Armbandsur från New Yorker, 99 :-

Sweater tröja, 299:-, tre par trosor, 149 :- Allt från Gina Tricot

T-shirt med tryck, 149 :- från H&M

2 linnen, 99 :-/st från H&M

Mönstrade leggins, 99 :- från H&M

Prestige solglasögon 157 :- från Vikingline Taxfree, rött nagelack 39,50 :- från H&M

Paco Rabanne Black XS, 549 :- från KICKS

Det var nästan allt som jag har shoppat, det är lite mer men jag orkar inte ta bild på allting heller. Så istället berättar jag.

• En ring med en döskalle på från Ur&Penn, 89 :-
  • Dust It från MinoMin, 129 :-
  • Hårolja med värmeskyddande effekt från Hårpunkten, 249 :-

, nu var det nog allt. Inte hela världen om man skulle missa något, men nu förstår ni vad jag menar med att ha bränt pengar den senaste veckan, haha.

Imorgon ska jag försöka få med pappa till Bellevue och spela badminton med mig. Det var såå ofantligt länge sen jag spelade badminton och min pappa är en grym motståndare, så man kommer inte från Bellevue utan att ha svettats då. Hoppas jag får med honom då!

Resor · Tips · Vardag
Av Johannah Eriksson - 31 juli 2010 23:36

Imorgon åker jag och Jassebasse på kryssning tills på måndag, försök att inte sakna oss för mycket era smurfar. Jag har packat högtalare, skumpa och en iPod fullproppad med massa dunkar musik. Plånboken är laddad och festblåsan är nerpackad, nu är det bara att invänta timmarna tills vi kommer till båten och kan korka upp och börja headbanga, wohooo! Vad gör vi? Nu kör vi!

Fest · Resor · Vardag
Av Johannah Eriksson - 23 juli 2010 21:26

Dåligt update IGEN. Smisk borde jag ha, fy skäms!

Jag har glidit runt i Stockholms skärgård för första gången i mitt liv (nej, kryssningsfartyg glider inte runt i skärgården, de glider genom så de räknas inte) Helt fantastiks fint! Om man bara tittar på vattnet så ser det nästan ut som att man befinner sig i Greklands skärgård, nästan helt klart vatten och med den där härligt turkosa färgen, inte som Mälarens mörk spygröna färg, uuh. Vi hade tänkt att första stoppet skulle bli Landsort (det ligger typ längst bort i skärgården) Men sedan ändrade vi kursen helt spontant mot Utö stället. Och nu tänker jag berätta om en incident som hände när vi skulle lägga till vid en av Utös bryggor:

De andra två båtarna som vi gjorde sällskap med åkte in i Utös gästhamn för att leta efter platser, vi stannade utanför hamnområdet och väntade på klartecken från dem att de fanns plats för oss också. När de inte hörde av sig på ett tag och vi inte kunde se dem längre så åkte vi in i alla fall, det visade sig att det fanns plats mellan den ena båten och en liten "barkbåt" (segelbåt som såg ut som en barkbåt) Problemet nu var att det finns ingen boj eller y-bom som vi ska surra fast i, det är meningen att man ska ankra sig fast och vårat ankarspel fungerar inte. När vi kom in på plats blåste det och drev väldigt mycket så vi höll på att åka in i barkbåten, som tur var var barkbåtens granne på alerten och hoppade över och hjälpte till att hålla i. Sedan fick vi hjälp med att knyta fast ankaret på en tamp. När vi sedan skulle backa ut för att slänga i ankaret var vi inte beredda på att det skulle driva så mycket, så olyckligtvis drev vi in i barkbåtens ankarlina och lyckades surra den ett varv runt propellen. Helt plötsligt kommer ägaren till barkbåten upp från båten (han har tydligen suttit i båten hela tiden, men inte orkat röra på röven) och pratar i telefon som han genast slänger på luren på, sedan börjar han skrika:

- MEN FÖR I HELVETE, LÄR DIG KÖRA BÅT INNAN DU KOMMER HIT OCH SKA LÄGGA TILL!!

En av våra vänner som vi åkte med hoppade i vattnet med alla sina kläder på och surrade loss ankarlinan från propellen utan att skada varken propellen eller linan. Min pappa frågade hur det gick med linan, men det enda den där surfittan kunde svara, på bred stockholmska, var:

- mh, bra... MEN DET FATTAR DU VÄL FÖR FAN ATT DU INTE KAN LÄGGA TILL MED VINDEN I ARSLET!!

En annan av våra vänner har då fått nog och skriker tillbaka:

- OM DU INTE HÅLLER KÄFTEN NU SÅ KOMMER DU FÅ ÅKA MED ANKARET NER PÅ BOTTEN, FATTAR DU?!

Då vart det äntligen tyst på honom. Samtidigt kommer en kille på vattenskoter förbi och frågar om vi vill ha hjälp med att lägga ut ankaret, vilken ängel! Samtidigt som vattenskotern kör ut och lägger i vårt ankare börjar barkbåtsnissen att ta upp fendrarna och knyta loss i fören under tiden som hans fru står och gömmer sig bakom solglasögon och muttrar något surt åt honom. Tydligen vart vi för mycket för honom så han tog sitt pick och pack och drog, fast han hade reserverat platsen han stod på, haha.

Förutom att vi råkade ut för den där bitterfittan till seglare så har hela skärgårdssemestern varit helt underbart. Jag skulle gärna göra om det, men inte till Utö igen! Om de inte sätter upp bojar eller y-bomar så kommer jag inte komma tillbaka dit, även fast jag tyckte väldigt mycket om Utö.

Idag har jag i alla fall varit ner till arbetsförmedlingen och visat upp mina betyg och arbetsintyg men också shoppat lite med Jessica (eller ah, jag shoppade och hon var smakråd) Det jag har inhandlat nu är

• Ett linne från Lindex
  • En tröja från Lindex
  • Två ögonskuggor från H&M
  • Deodorant från H&M
  • Gladiatorskor från Din sko
  • Toffsar och diadem från Kicks

Jag är väldigt nöjd med dagens inköp måste jag säga.

Av Johannah Eriksson - 6 juli 2010 23:03

Jag är så galet sprudlande glad! Jag har hittat den finaste plånboken i Västerås! Den är så perfekt på alla sätt och vis, aaaaaah, ibland är livet bara för underbart. Dessvärre passar den inte min lilla väska så nu måste jag ut och köpa en väska som passar min plånbok, haha. Stor plånbok till en stor summa pengar som kommer den 25e, kaching!

Imorgon efter jobbet kommer kära fru Larsson och hämtar mig, sen ska vi bada på Framnäs och äta tillsammans, romantiskt!

Planeringarna inför Operation Utlandsresa tillsammans med agent Werling håller på för fulla muggar. Just nu har vi två planer, A & B. Om A av någon okänd anledning inte skulle fungera så har vi plan B i reserv, men vi har inte ens hunnit besämt vilken som är plan A och vilken som är plan B av våra två planer, haha. Men utlandsresa blir det i år i alla fall!

Av Johannah Eriksson - 4 juli 2010 20:31

Oj oj, nu börjar det damma rejält om bloggen. Har inte uppdaterat på 12 dagar nu, skärpning! Som lite plåster på såren lägger jag upp lite fina bilder från midsommar ute i Mariefred med båten, njut och kommentera.

Påväg till Mariefred

Åkte förbi Strängnäs mysiga gästhamn

Gjorde ett besök på Gripsholmsslott och fick en dos historia till på köpet

Lite för mycket kungar och årtal för mig kanske..

Statyn av gudinnan Hera, (himmelens drottning och gudarnas och gudinnornas gudinna) bakifrån och ett slott/en herrgård som jag inte har namnet på

Gudinnan Hera igen, otroligt vacker avbild!

Färden hem mot verkligheten spenderade jag i bikini och liggandes på fören hela vägen

Jag har även hunnit med en tur ut till Björn ön med min kära Bella, jättekul och skönt! Man behöver små avstickare ibland i livet. Och nu är jag inne på min sista vecka på jobbet och sen har jag lite sommarlov med massor av stålar, wiho! Jag och Jasmine planerar en utlandsresa i slutet av sommaren. Just nu lutar det åt antigen Grekland eller Egypten, men Egypten låter grymt spännande med kameler och mumier, hiho. Nu ska jag kika vidare efter najsiga hotell nära stranden, staden, pyramiderna och alla snygga Josef Fares - look-a-like haha.

Om mig

Är du tjej eller kille som läser min blogg?