Johannah Von Eriksson

Alla inlägg under juli 2010

Av Johannah Eriksson - 6 juli 2010 23:03

Jag är så galet sprudlande glad! Jag har hittat den finaste plånboken i Västerås! Den är så perfekt på alla sätt och vis, aaaaaah, ibland är livet bara för underbart. Dessvärre passar den inte min lilla väska så nu måste jag ut och köpa en väska som passar min plånbok, haha. Stor plånbok till en stor summa pengar som kommer den 25e, kaching!   


Imorgon efter jobbet kommer kära fru Larsson och hämtar mig, sen ska vi bada på Framnäs och äta tillsammans, romantiskt!   


Planeringarna inför Operation Utlandsresa tillsammans med agent Werling håller på för fulla muggar. Just nu har vi två planer, A & B. Om A av någon okänd anledning inte skulle fungera så har vi plan B i reserv, men vi har inte ens hunnit besämt vilken som är plan A och vilken som är plan B av våra två planer, haha. Men utlandsresa blir det i år i alla fall!


/ johannah eriksson.

Av Johannah Eriksson - 5 juli 2010 22:35

  

Idag gjorde jag det! I och för sig har jag vetat att den släpptes i maj i år men jag har varit en fattig student under några månader, men nu när mitt sista studiebidrag och matersättningen från praktiken har ramlat in på mitt konto så ligger mitt saldo på omkring 2000 riksdaler. Så idag köpte jag den efterlängtade boken: Pansarhjärta av Jo Nesbö. Jag läste baksidan av boken och vart kär vid första raden, det lyder som följer:


"När man blir levande begravd i ett snöskred och bröstkorgen trycks så hårt samman av snön att lungorna inte kan fyllas, har man bara syret i blodet kvar att leva på. Det räcker i ganska exakt fyra minuter. Tillståndet kallas pansarhjärta.

 

Två kvinnor hittas mördade i Oslo, bägge har drunknat i sitt eget blod. Och sticksåren i de dödas ansikten har tillfogats från insidan av munnen."


Låter den inte helt kolosalt underbar?! Jag kommer sluka den med hull och hå! Jag har aldrig blivit kär i någon författare eller dens verk som den här, helt magnifik på att skriva de mest fantastiska thrillers och deckar romanerna. Jo Nesbö är officiellt min favorit och jag är hans största fan!


/ johannah eriksson.

Av Johannah Eriksson - 4 juli 2010 20:31

Oj oj, nu börjar det damma rejält om bloggen. Har inte uppdaterat på 12 dagar nu, skärpning! Som lite plåster på såren lägger jag upp lite fina bilder från midsommar ute i Mariefred med båten, njut och kommentera. 

    

Påväg till Mariefred

Åkte förbi Strängnäs mysiga gästhamn

 

Gjorde ett besök på Gripsholmsslott och fick en dos historia till på köpet

  

Lite för mycket kungar och årtal för mig kanske..

  

Statyn av gudinnan Hera, (himmelens drottning och gudarnas och gudinnornas gudinna) bakifrån och ett slott/en herrgård som jag inte har namnet på

  

Gudinnan Hera igen, otroligt vacker avbild!

  

Färden hem mot verkligheten spenderade jag i bikini och liggandes på fören hela vägen

 

Jag har även hunnit med en tur ut till Björn ön med min kära Bella, jättekul och skönt! Man behöver små avstickare ibland i livet. Och nu är jag inne på min sista vecka på jobbet och sen har jag lite sommarlov med massor av stålar, wiho! Jag och Jasmine planerar en utlandsresa i slutet av sommaren. Just nu lutar det åt antigen Grekland eller Egypten, men Egypten låter grymt spännande med kameler och mumier, hiho. Nu ska jag kika vidare efter najsiga hotell nära stranden, staden, pyramiderna och alla snygga Josef Fares - look-a-like haha.   


/ johannah eriksson.

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards