Johannah Von Eriksson

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Skönhetstips

Av Johannah Eriksson - 20 september 2010 22:03

Jag har aldrig varit så mån om hur jag ser ut som jag är nu. När jag gick i kyrkskolan här ute så brydde man sig inte ett skit om hur man såg ut, då kunde päronen få bestämma hur man skulle se ut, man brydde sig liksom inte. Det fanns ju annat som var viktigare, typ vem som kunde samla mest kastanjer under hösten eller vem som vågade peta på elstängslet. Men nu tycker jag nästan att jag har blivit sjukligt mån om utseendet. Jag menar, jag har 5 hudvårdsprodukter!? Det är ju nästan löjligt mycket?! Eller finns det någon annan som har fler än 5 hudvårdsprodukter där ute? Jag tror inte det finns det.. Här nedan kommer en lista på vad jag använder, nästan varje dag (!)


  

 

1. Neutrogena Visibly Clear, 2-in-1. Använder jag som ansiktsmask istället för daglig skrubb som den också är till för, använder den inte varje dag alltså.


2. Neutrogena Visibly Clear, Oil-free facial wash. Denna produkt använder jag varje dag till ansiktet.


3. Neutrogena Visibly Clear, Microclear. Ska användas på områden med acne, alltså använder jag den när jag får min "stressacne" och områden runt om det.


4. Nivea Visage, natural beauty. Min "dagkräm" kan man säga, tar på mig den varje morgon. Det jämna ut huden och blir nästan som en foundation.


5. The Body Shop, sweet lemon body butter. Tar på efter dusch samt morgon och kväll över hela kroppen.


Sa jag sjukligt? Jag menar störtlöjligt! Eller finns det någon annan som är värre?

Dessutom är jag väldigt mån om mitt hår. Jag använder inte vilket shampoo eller balsam som helst, verkligen inte shampoo och balsam som inte är av samma märke. Helst använder jag Wella Shampoo och balsam och sedan tar jag i Kerastase Oléo-Relax om jag ska föna håret och platta håret. Kerastase är en hårolja med värmeskydd, vilket gör att håret inte slits lite lätt med hårfön eller plattång men blir också väldigt mjukt, lent och lättborstat. Superbra!

/ johannah eriksson. 

 
 
Emma

Emma

29 september 2010 00:38

Tack för kommentaren! Skönt att man inte är ensam, men visst är det ett litet tidskrävade helvete.

Bra inlägg förresten! Skrattade gott åt "Det fanns ju annat som var viktigare, typ vem som kunde samla mest kastanjer under hösten eller vem som vågade peta på elstängslet".

http://everydaypieces.bloggplatsen.se

Johannah Eriksson

29 september 2010 22:24

Haha, man kan ju inte göra annat än att se tillbaka med ett stort leende på läpparna. :)

Tack själv för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannah Eriksson - 4 juni 2014 22:25

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 2779018032

Av Johannah Eriksson - 26 mars 2013 19:07

Idag är det tisdagen den 26 mars 2013 (för er som inte visste det) och den har varit helt hyffsad trots dålig disciplin för tentaplugg. Morgans farmor, farfar och lillasyster kom in till Örebro och bjöd på lunch (läs pizza) och pratade lite. Därefter...

Av Johannah Eriksson - 21 mars 2013 16:42

Oj, nu var det ett tag sen.. IGEN! Ingen ordning på den här Johannah:n inte..  Men ja, vad ska jag säga? Träningen ligger lite på hyllan eftersom det är så mycket i skolan, och för att jag är så trött jämt nu för tiden, vet inte om det beror på att...

Av Johannah Eriksson - 11 februari 2013 12:23

Trots en härlig helg med god mat, alkoholhaltiga drycker och tårtkalas så stod jag på gymmet imorse - dock tog det emot att göra sig i ordning och tänka att jag MÅSTE gå till gymmet. Jag är stolt över mig själv som sparkade iväg mig dit, jag bevisar ...

Av Johannah Eriksson - 5 februari 2013 20:47


Här är receptet på dagens middag:   Panerad torskfileér, 4 port. 400 - 500 g torskfileér 2 ägg 2,5 dl mjöl ströbröd efter behag salt  peppar   Gör så här: Vänd torskfiléerna i mjölet så hela fileén är täckt, vänd dem sedan i ...

Om mig

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Är du tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille
 Både och

Beöksräknare

Försvunna Barn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Värde

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards